Nehody se stávají. Bohužel. Napsáno pod dojmem přednášky Jirky Hovorky z Orcy.
Pár věcí, co by jste měli vědět o DCS i když jste dekompresní nemoc neměli (a neplánujete to).
Fotografové hodně často mluví o vybavení, kameře, blescích, světlech. Ale fotografování pod vodou není jen o vybavení, ale v podstatě o chování pod vodou.
Chcete li zaujmout neobvyklou kompozicí, musíte sáhnout po něčem, co neumí každý. A to může být třeba půlený nebo rozdělený snímek.
Upraveno: Součástí každého ponoru je minimálně safety stop, u technických ponorů potom bezpečnostní zastávka je nutností. A v kurzu je budete dělat simulovaně schválně.
Jedna z neoblíbenějších potápěčských specializací. Dokonce, podle PADI, se u ní ani nemusíte zanořit. Ale proč je tak oblíbený?
Při některých ponorech je zapotřebí okamžitý sestup. Zde je pár tipů, které vám s tímto pomůžou.
Dobré zaostření je základem dobré fotografie. U všech (skoro) dobrých snímků je zaostřená hlavní scenérie.
Vaši souputníci pod vodou přicházejí a odcházejí. Někteří jsou s vámi na jeden, dva ponory. S některými se potápíte pár let. A jací jsou? Podívejme se na pár typů našich buddy. A jací jsme my?
Chcete se potápět a nevíte, jestli zvládnete kurz a co vše po vás budou chtít? Zkusím odpovědět.
Každý ponor končí bezpečnostní zastávkou. Ale mnozí ji vynechávají úmyslně, mnozí neúmyslně. Výsledkem je vždy vyšší riziko nějaké dekompresní příhody.