Pár věcí, co by jste měli vědět o DCS i když jste dekompresní nemoc neměli (a neplánujete to).
Fotografové hodně často mluví o vybavení, kameře, blescích, světlech. Ale fotografování pod vodou není jen o vybavení, ale v podstatě o chování pod vodou.
Chcete li zaujmout neobvyklou kompozicí, musíte sáhnout po něčem, co neumí každý. A to může být třeba půlený nebo rozdělený snímek.
Upraveno: Součástí každého ponoru je minimálně safety stop, u technických ponorů potom bezpečnostní zastávka je nutností. A v kurzu je budete dělat simulovaně schválně.
Jedna z neoblíbenějších potápěčských specializací. Dokonce, podle PADI, se u ní ani nemusíte zanořit. Ale proč je tak oblíbený?
Při některých ponorech je zapotřebí okamžitý sestup. Zde je pár tipů, které vám s tímto pomůžou.
Dobré zaostření je základem dobré fotografie. U všech (skoro) dobrých snímků je zaostřená hlavní scenérie.
Vaši souputníci pod vodou přicházejí a odcházejí. Někteří jsou s vámi na jeden, dva ponory. S některými se potápíte pár let. A jací jsou? Podívejme se na pár typů našich buddy. A jací jsme my?
Chcete se potápět a nevíte, jestli zvládnete kurz a co vše po vás budou chtít? Zkusím odpovědět.
Každý ponor končí bezpečnostní zastávkou. Ale mnozí ji vynechávají úmyslně, mnozí neúmyslně. Výsledkem je vždy vyšší riziko nějaké dekompresní příhody.
Potápění je skvělé. Ale stejně jako mnoho dalších činností, je vykoupeno drobnými deformacemi.